Istoria concernului

Alfred Kärcher a fost unul dintre numerosii inventatori-intreprinzatori din landul Wüttemberg de la inceputul industrializarii. Lista inventatorilor este lunga si trece de la Robert Bosch, Gottlieb Daimler pana la contele Zeppelin. Ei au luptat cu multa silinta si angajament pentru realizarea ideilor lor.

Un fost angajat il vede astfel din retrospectiva: „Cand Alfred Kärcher era in elementul sau, cand era vorba de experimente, atunci se intampla ceva deosebit. Omul nu putea fi oprit, avea tot timpul idei noi.”

La inceputul anilor treizeci Alfred Kärcher s-a specializat pe constructia de corpuri de incalzit imersibile, mai concret pe topirea de sare, care era incalzita cu termoplonjoare. Dupa diverse experimente a rezultat un cuptor pentru intarirea metalului usor, asa numitul „Kärcher-Salzbadofen“. Pana in 1945 s-au produs 1.200 de exemplare din acest cuptor.

Roadele inventiilor sale nu au mai putut fi culese de catre Alfred Kärcher. Ca multi alti pioneri nu a mai apucat sa traiasca pentru a vedea succesul mondial al inovatiei sale. ”Doar dupa 10 ani de la moartea sa, 20 de ani dupa sclipirea initiala, ideea sa de baza a fost primita de catre piata”, isi aminteste Johannes Kärcher. Seful concernului a decedat pe data de 17 Septembrie 1959, la varsta de 58 de ani, in urma unui atac de cord. A lasat in urma pe sotia sa Irene, fiul sau Johannes de noua ani, si pe fiica sa Susanne in varsta de trei ani.

De la masina de incalzit la aparatul de curatat cu inalta presiune

Firma Alfred Kärcher s-a specializat la inceput aproape exclusiv pe dezvoltarea, fabricarea si comercializarea sistemelor de incalzit. Primele aparate de curatat cu inalta presiune cu apa fierbinte au fost dezvoltate in acest context.

Intr-o descriere a firmei din 1940 sunt mentionate urmatoarele: „Fabrica de masinarii Alfred Kärcher s-a dezvoltat de la inceputuri mici spre o fabrica frumoasa cu cladiri spatioase, strazi late si spatii mari de depozitare. Initial au fost fabricate, dupa patente proprii, cuptoare industriale electrice, in principal cuptoare de turnat pentru ajustarea otelului, pentru intarirea metalelor usoare.

Adevarata piatra de temelie pentru succesul international al companiei este pusa in 1950 odata cu dezvoltarea si patentarea primului aparat de curatat cu inalta presiune cu apa calda la nivel european.

Din 1974 se incepe concentrarea la Kärcher pe competentele de baza a companiei, curatarea cu inalta presiune. Culoarea aparatelor se schimba de la albastru la actuala, la nivel mondial, bine cunoscuta culoare galbena a Kärcher.

Intrarea pe piata de consum

Prin dezvoltarea primului aparat de curatat cu inalta presiune mobil – aparatul HD 555 profi – Kärcher intra si pe piata de consum. Avand la baza deviza „A curata precum profesionistii“ a fost dezvoltat, pornind de la aparatele de curatat cu inalta presiune, un aparat nou si de calitate inalta. Aceasta ideea a creat in acelasi timp o piata noua, pe care Kärcher este acum lider.

In 1989, dupa moartea lui Irene Kärcher, Johannes Kärcher devine administratorul afacerii. Paleta de produse a companiei a dezvoltat primul sistem de spalare, in mod continuu. In 1989 este dezvoltat primul sistem de spalare iar in 1993 este dezvoltata afacerea cu consumatorii si pentru zonele interioare.

Kärcher azi

Compania este azi un specialist in curatare la nivel mondial, care livreaza solutii optime pentru fiecare tip de mizerie. Kärcher s-a specializat pe vanzarea, distribuirea, dezvoltarea si productia tehnicii de curatare pentru utilizarea privata, comerciala si industriala. Programul de produse contine pe langa aparate de curatat cu inalta presiune, aspiratoare umed – uscate, aparate de curatat cu gheata carbonica, curatitoare cu aburi, masini de matura frecat – aspirat si spalatorii automate pentru vehicule precum si statii pentru tratarea apei potabile si a apei reziduale.

La nivel mondial compania are 6.845 de angajati in 41 de tari, din care mai mult de 550 de angajati sunt activi in domeniul cercetare si dezvoltare. 40.000 de service-uri in mai mult de 160 de tari garanteaza aprovizionarea perfecta a clientilor la nivel mondial.